09 maja, 2015

#1 W śnieżną noc

Zbiór trzech opowiadań, napisanych kolejno przez:
*Maureen Johnson ("Podróż wigilijna"),
*Johna Greena ("Bożonarodzeniowy Cud Pomponowy") i
*Lauren Myracle ("Święta patronka świnek")
Dostałam od kogoś na gwiazdkę, zalegała na mojej półce aż do wiosny. Opowiadania czyta się szybko, przyjemnie, są śmieszne i wzruszające. Wszystkie są połączone czasem akcji i bohaterami, poniekąd też miejscem. Rzecz dzieje się w ten sam wigilijny wieczór, kiedy losy naszych bohaterów splatają się ze sobą w zaskakujący sposób. W nieoczekiwanym czasie spotykają się w pociągu, restauracji, albo w Starbucksie.
Opowiadanie Johna Greena podobało mi się najmniej. Nie czytałam żadnej innej jego książki (tak wiem, spalcie mnie na stosie, ale nie mam w zwyczaju podążać za 'bestsellerami' i ulubieńcami internetów, lekturę wolę sobie dobrać sama w zależności od nastroju). Na razie nie mam ochoty do niego wrócić, chociaż chyba powinnam dać mu szansę. Niewątpliwie pisze przystępnym językiem, więc czytelnikiem może być każdy bez względu na wykształcenie, jednak mnie nie porywa. Bogactwem słownictwa nie zachwyca, a fabuła też nie jest pociągająca. Można wywnioskować, jak wszystko się zakończy, zanim dojdziemy do końca 2. rozdziału. Po idolu czytających nastolatek spodziewałam się chyba czegoś lepszego. A może trafiłam po prostu na takie defektywne opowiadanie.
Pozostałe były poprawne, jak typowe romansidła dla młodszych czytelniczek. Osobiście nie jestem fanką takiego gatunku, ale, jak pisałam wcześniej, czytało mi się przyjemnie. Uśmiechałam się do siebie czytając o mankamentach Jubilatki (tak miała na imię bohaterka pierwszego opowiadania), które zdawały się nie kończyć. Trochę mnie nawet pocieszyły, bo okazało się, że wcale nie jestem taka najgorsza, a moi rodzice są całkiem akceptowalni (przynajmniej nie pałają miłością do elfów z Wioski Flobie).
Polecam książkę na dni, kiedy nie macie ochoty na trudne, intelektualne książki, bo ta niewątpliwie należy do "lżejszych". Sięgnijcie po nią, gdy macie kiepski humor i chcecie zatopić się w śnieżnych nowelkach.
Miłej lektury! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze czytam i w miarę możliwości odpowiadam :)