27 października, 2015

Sweets BookTag

Kto nie lubi zjeść małego co-nieco? Ciasteczko i kawka do książki to to, co Czytelniczki lubią najbardziej, a więc Sweets BookTag jak najbardziej adekwatny ;)
Zaczynamy!

1. Donut, czyli książka, w której czegoś Ci brakowało



W "Belli" Lisy Samson brakowało mi w ożywienia akcji, wprowadzenia jakiegoś punktu zaczepienia, czegoś, co rozkręciłoby fabułę. Niestety momentami książka się przeciągała i, co gorsze, była sztuczna. Gdyby dopełnić ją bohaterami z niewymuszoną naturalnością i chociaż jedną zaskakującą akcją... Byłoby idealnie, bo koncept i tematyka świetne.

2. Pudding, czyli książka z rozlazłym bohaterem



Dawno przeczytana "Bransoletka" Ewy Nowak, taka z gatunku łatwych, szybkich i przyjemnych, miała jednego bohatera, który niezmiernie działał mi na nerwy przez cały czas. Karol - dziwak, fajtłapa, maminsynek, gapa, ciamajda. Gorzej niż niejedna dziewczyna. Na szczęście na końcu powieści jego postać przyjmuje zupełnie inny wydźwięk...

3. Lody, książka, która zmroziła Ci krew w żyłach



Po długich rozmyślaniach i wahaniach wybieram "Milczeniem owiec" Thomasa Harrisa, ze względu na mnogość scen ohydnych, odrażających, przerażających, paskudnych, nieludzkich i w ogóle najgorszych. Miałam na myśli jeszcze "Wybawiciela" Jo Nesbo, ale jednak proporcjonalnie wskaźnik "straszności" książki był większy u pierwszego autora, co nie oznacza, że jego dzieło jest lepsze.

4. Czekolada, książka, którą możesz czytać w kółko i nigdy Ci się nie znudzi



Tutaj spór nie do rozstrzygnięcia, więc nominuję dwie książki, jakkolwiek, z jednej trylogii, więc mam nadzieję, że nie będziecie mieć mi tego za złe. Pod uwagę brałam też inne, ale żadna nie mogła równać się z Zafónem. "Cień wiatru" i "Więzień nieba" to pozycje które trzeba przeczytać PRZYNAJMNIEJ raz. Ja nie mogłam się oprzeć, pierwszą z nich przeczytałam już 2 razy, drugą bodajże 3 i wcale nie zamierzam na tym skończyć. Świetne pod każdym względem, stylistyka, bohaterowie, fabuła, tło scenerii po prostu sam smak.

5. Ciastko, książka, która złamała Ci serce



Większość osób pewnie wybrałaby romans, ale ja nie. To mnie nie rusza, "działają" na mnie raczej inne rzeczy. W związku z tym,że bardzo bardzo często wzruszam się przy książkach i wiele łamie mi serce (jedną z ostatnich była np. "Poczwarka", tutaj recenzja), to wybieram pierwszą, przy której się rozpłakałam. "Chłopcy z placu broni" - piękna historia, którą chyba każdy z Was zna i mam nadzieję, że nie tylko ja płakałam na końcu. Zresztą, po skończeniu powieści płakałam jeszcze przez pół nocy i nie mogłam uwierzyć, chciałam zmienić to zakończenie i do tej pory wracam myślami do "Chłopców z placu broni" z sentymentem.

6. Cukierek, ulubiona książka, tudzież książka z dzieciństwa



Skoro "Chłopców z placu broni" wykorzystałam już w poprzedniej konkurencji, to zaszczytne miejsce zajmie "Oskar i pani Róża". Wybrałabym "Małego Księcia", ale to nie jest książka mojego dzieciństwa, cały czas do niej wracam, a poza tym poznałam ją dopiero w połowie gimnazjum. "Oskar i pani Róża", również przez Was dobrze znana powieść, również wzruszająca, a przy tym napisana niesamowicie prostym językiem, trafiającym do każdego. Jeśli ktoś nie czytał, lektura obowiązkowa!

7. Tort, najcudowniejsza książka, która zawsze wprawia Cię w dobry nastrój



Bezapelacyjnie "Płótno" Agaty Kołakowskiej. Pisze tak optymistyczne książki, że za każdym razem kiedy mam okazję przeczytać jakąś jej powieść, zaczynam już z uśmiechem na twarzy, wiedząc, że po skończeniu uśmiech będzie jeszcze większy. Agata Kołakowska nigdy mnie nie zawodzi kiedy mam gorszy humor. I Wam bardzo polecam sięgnąć po "Płótno" (tu recenzja) czy chociażby "Zaciszny Zakątek" (tu recenzja) na jesienną chandrę.

Tag przejęty od
Książkopatia
Do tagu nominuję:
wszystkich, co jeszcze nie robili :)
Aleja Czytelnika
Ańcię z Cmentarzyska Książek
Złodziejkę Książek









3 komentarze:

  1. Wstrzymałabym się z tym "trafia do każdego" przy Oskarze i Pani Róży. Do mnie niestety, ta powiastka zdecydowanie nie trafiła xd
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie komentarze czytam i w miarę możliwości odpowiadam :)