28 lutego, 2016

ZIMOWE PODSUMOWANIE &PLANY NA MARZEC

Podsumowanie króciutkie (macie szczęście!), ponieważ w grudniu nie prowadziłam jeszcze tak dokładnych statystyk jak teraz… Co mi się podobało, co nie podobało?



Od grudnia do lutego udało mi się przeczytać 17 książek, z czego najmniej w grudniu właśnie, bo tylko 3. Nie rozumiem siebie – dlaczego czytam jednego miesiąca ledwie parę stron dziennie, a kolejnego pochłaniam literaturę na tony? Zdecydowanie profesjonalny czytelnik ze mnie!

GRUDZIEŃ – 3 KSIĄŻKI
1. Kod Leonarda da Vinci – Dan Brown [recenzja]
2. Chłopiec z latawcem – Khaled Hosseini [recenzja]
3. Larwa – John Fowles [recenzja]

STYCZEŃ – 7 KSIĄŻEK
1. Top Modelka - Richard Green [recenzja]
2. Ciężar milczenia - Heather Gudenkauf [recenzja]
3. Najważniejsze lata, czyli jak zrozumieć rysunek małych dzieci - Anna Kalbarczyk
4. Anioły i demony - Dan Brown [recenzja]
5. Nie-Boska komedia - Zygmunt Krasiński
6. Krucha jak lód - Jodi Picoult [recenzja]
7. Niezbędnik obserwatorów gwiazd - Mathew Quick [recenzja]

LUTY – 7 KSIĄŻEK
1. Wszechświat kontra Alex Woods - Gavin Extence [recenzja]
2. We dnie, w nocy - Agata Kołakowska [recenzja]
3. Duma i uprzedzenie - Jane Austen [recenzja]
4. Ślepy posłaniec - Radomir Darmiła [recenzja]
5. Czas pokaże - Anna Ficner-Ogonowska [recenzja]
6. Cukiernia w ogrodzie - Carole Matthews
7. Maszeńka - Władimir Nabokov

NAJLEPSZA KSIĄŻKA: „Maszeńka” – Władimir Nabokov vs. „Kod Leonarda da Vinci” – Dan Brown
NAJGORSZA KSIĄŻKA: „Top Modelka” – Richard Green

Wydaje mi się, że w ogólności luty był najbardziej owocnym w dobrą literaturę miesiącem, zwłaszcza, że udało mi się zimę zakończyć „z przytupem” dzięki Nabokovowi. Grudnia pozwólcie mi nie komentować, z czystej przyzwoitości, bo aż mi wstyd się pokazywać z tymi 3 książkami (aczkolwiek, wszystkie 3 były dobre lub świetne)

Teraz plany na marzec, czyli stosik!



1. wymęczenie do końca „Zbrodni i kary” Fiodora Dostojewskiego (czytam już ponad miesiąc, ale została mi ostatnia część)
2. „Bliżej ludzi. Rozmowy z mistrzami.” pod red. Daroty Krzemionki z wyd. Charaktery na Wielki Turniej Psychologiczny (daj mi Boże czas, żeby wyrobić się do 7 marca…)
3. „Bezdomna” – Katarzyna Michalak (słyszałam, że bardzo ładna książka)
4. „Dwie wieże” – Tolkien
5. „Podróż w nieznane” – Jackie Collins
6. „Stark. <<The dark half>>” – Stephen King
7. „Genialna przyjaciółka” – Elena Ferrante
8. „Dotyk Julii” – Tahereh Mafi
9. „Lalka” – Bolesław Prus, jako lektura (prawdopodobnie czytana między pozostałymi na doczepkę, albo w dwa dni przed terminem zaliczenia)

Jakie Wy macie plany na najbliższy miesiąc oraz jak minęła Wam książkowa zima? :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze czytam i w miarę możliwości odpowiadam :)