21 marca, 2016

Mądrość psychopatów _ Kevin Dutton

Psychopaci stanowią 1% społeczeństwa.


„Mądrość psychopatów” kupiłam „przypadkiem” (nie mogłam znaleźć niczego innego instant o tej tematyce), ale zapamiętam ją na długo. Była mi potrzebna jedynie do pracy na przyrodę (owszem, robię prezentację o psychopatach do szkoły :)) Teraz wiem, że jej czytanie (niecałe 2 dni!) to nie był czas stracony, ponieważ Dutton w sposób niesamowicie przystępny i zabawny przedstawił naukowe materiały. Aktualnie jest to chyba moja ulubiona książka popularnonaukowa.

Dutton wie o czym pisze, to widać. Oczywiście nie muszę wspominać, że jako autor profesjonalnie zajmuje się pracą z psychopatami na różnych płaszczyznach. A prywatnie… jest synem psychopaty i zdołał udowodnić mi, że nie ma w tym nic nadnaturalnego.

To, co najlepsze w „Mądrości psychopatów” to oczywiście sama tematyka – całkiem kontrowersyjna, jednak przyznacie, że ciekawa. Hollywood bądź co bądź niesamowicie spłaszcza obraz psychopaty spychając go do poziomu ludożercy bez skrupułów o przerażających oczach. Czy może być coś bardziej mylnego? Niektóre badania wskazują, że więcej cech psychopatycznych wykazują dyrektorzy wielkich firm, aniżeli seryjni mordercy… przypadek czy błąd w obliczeniach? Ani jedno ani drugie – tylko prawda. Czytając tą książkę, przekonacie się, że psychopaci naprawdę są w śród nas, a co dziwniejsze… nie powinno być w tym nic niepokojącego.

Dutton wywołuje kontrowersje stawiając dzielnie czoło amerykańskim poszukiwaczom sensacji. Nie pozwala swojemu czytelnikowi żyć w zakłamaniu i serwuje mu porządny kubeł zimnej wody już na dzień dobry. Nudzić tu się nie będziecie, o nie! Najdziwniejsza rzecz jaką skonstatowałam: była to pozycja ciekawsza niż niemała część bestsellerów, nawet akcji! Autor popisuje się swoim lekkim piórem, robi na kartkach tej krótkiej książki niesamowite rewolucje – łamie nie tylko stereotypy, ale też żałośnie nudny schemat, którym posługuje się „każdy szanujący się naukowiec przy opracowywaniu własnej książki”. Brawo Dutton!

W środku znajdziecie mnóstwo interesujących badań, które nieraz wywrócą Wam świat do góry nogami. Kevin Dutton bardzo dobrze wyselekcjonował te najbardziej ponętne naukowe kąski i podał je w tak kuszącej formie, że nie sposób się oprzeć.
Obiecuję Wam, że po lekturze na psychopatów spojrzycie innym okiem. Może bardziej przychylnym, a może z większą dozą zainteresowania? To, co jest pewne – wrażenia będą co najmniej pozytywne.

Przeczytajcie „Mądrość psychopatów” – Dutton okazał się mistrzem krótkiej formy naukowej! Jeśli nie interesujecie się psychologią / psychopatią / zbrodnią / niczym z tym związanym, nie zrażajcie się – spróbujcie. Od psychopatów można się wiele nauczyć! Chciałabym jeszcze zaznaczyć, że ta pozycja to w żadnym wypadku jakiś wynaturzony poradnik, sięgający po drastyczne środki, żeby się wybić – nie. To naprawdę spora dawka nauki w czystej postaci, oprawiona w zgrabne słowa, tak, że czyta się niesamowicie. Niesamowicie dobrze.

PS z tej prezentacji koniec końców dostałam 6, a książka bardzo mi pomogła :)


13 komentarzy:

  1. Przyznam, ze nie słyszałam o tej pozycji :O Nie wiem jak to możliwe, przecież ta książk wydaje się całkiem sensowna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest zbyt znana, nawet jeśli chodzi o książki w tym temacie - zostaje przyćmiona przez chociażby "Psychopaci są wśród nas", już bardziej popularną (ją również mam zamiar przeczytać)

      Usuń
  2. Hmm to może być bardzo ciekawa i oryginalna książka. Takiej jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie mnie zainteresowałaś tą pozycją. Muszę się za nią rozejrzeć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostrzegam, że trudno dostępna stacjonarnie, ale w necie na peno wychwycisz w dobrej cenie :) warto

      Usuń
  4. Pierwszy raz słyszę o tej książce, zastanowię się nad jej przeczytaniem! :D
    Gratulacje z powodu 6! <3
    Obserwuję!
    Buziaki,
    StormWind z bloga cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Na chwilę obecność raczej podziękuję za tę pozycję, niekoniecznie mnie do niej ciągnie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam, że nie sięgam często po takie książki ale nieco interesuje mnie psychologia, więc to może być coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. O pozycji słyszę po raz pierwszy, ale odkąd przeczytałam ''Człowiek o 24 twarzach'' wątek psychologiczny bardzo mnie zainteresował choć nie potrafię powiedzieć dlaczego tak jest. Pozycji popularnonaukowych nie czytuje zbyt często, ale do tej mnie przekonałaś. Mama chyba wygoni mnie z domu widząc co znów zamówiłam, ale szykuje się na to, że załączę tą pozycję do mojego koszyka na najbliższe zakupy. Mam nadzieję, że nie zbankrutuje :))

    Pozdrawiam i zapraszam choć na kilka sekundek do siebie wielopasja.blogspot.com !

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka już od jakiegoś czasu czeka na mojej półce. Lubię takie tematy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Po przeczytaniu tej książki zaczęłam się baczniej przyglądać ludziom. Bardzo dobra pozycja. Czytało mi się ją błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooj, tak. Hahaha po tej książce każdy może zacząć zachowywać się podejrzanie!

      Usuń

Wszystkie komentarze czytam i w miarę możliwości odpowiadam :)